niedziela, 30 listopada 2014

Wyczekiwana Wnuczka do orzechów

Mam kaca najsmutniejszego jaki można mieć. Skończyłam właśnie czytać Wnuczkę do orzechów. To już 20 część Jeżycjady Małgorzaty Musierowicz. Czekałam na nią i doczekać się nie mogłam. 
W końcu pobiegłam do księgarni kupiłam dosłownie i w przenośnie połknęłam. W moim świecie zapanowała ta dziwna pustka po rozstaniu się z rodziną Borejków.

Nie ważne ile będę miała lat książki Małgorzaty Musierowicz zawszę będą, zajmować ważne miejsce w mojej bibliotece. Świat przestawiany przez autorkę jest tak krystalicznie czysty i prosty, że samemu chce się być jego częścią.


Wnuczka do orzechów, to nowa postać, która pojawia się w Jeżycjadzie. Wydaje mi się, że jeszcze o niej usłyszymy. Dorota tytułowa wnuczka,  mimo młodego wieku zaprzyjaźnia się z  dynamiczną Idą Pałys. Pomimo, że dzieli ich spora różnica wieku.  Dorota jest licealistką czerpiącą z życia najlepsze wartości. Młoda kobieta, która wie czego chce i wie co w życiu jest najważniejsze. Wychowuje się bez ojca i matki. Mieszka z babcią i ciocio- babcią.  Wszystko w życiu Doroty było by po staremu, gdyby na swojej drodze nie spotkała Józefa, syna Idy. A Ignaś nie pojechał, by do Wrocławia, gdyby nie poznał Doroty.

Akcja Wnuczki do orzechów tym razem rozgrywa się gorącym latem na  pod poznańskiej prowincji niedaleko posiadłości Pulpencji i Florka. Pomimo braku poznańskiego mieszkania, tak czuje się klimat, wytwarzających przez rodzinę Borejków.

Osobiście uwielbiam, kocham i sięgam po te książki, aby poprawić sobie nastawienie do świata. Wnuczka do orzechów dostawiam do kolekcji i nie mogę doczekać się następnej części pt.  "Feblik"

Polecam tym młodszym i starszym:)

3 komentarze:

  1. Marzą mi się wszystkie książki Musierowicz! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm muszę to przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Feblik w drodze:) Najnowszy tom Jeżycjady Małgorzaty Musierowicz od 6 listopada 2015.
    Wyczekiwany przez mnie nie mniej niż wcześniejsze wydania, to niesamowite ile już lat trwa przygoda z Jeżycjadą i ile pokoleń po nią sięgnęło i nadal sięga.

    Tom 21 Feblik Małgorzaty Musierowicz można zamówić w przedsprzedaży na stronie wydawnictwa Akapit Press za przystępne 25 zł :) http://www.akapit-press.com.pl/sklep/dla-mlodziezy/feblik---przedsprzedaz-536-30

    Czym tym razem zaskoczy nas autorka Małgorzata Musierowicz?

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny