środa, 12 listopada 2014

Czarna wołga niesie śmierć?

Najlepsza książka jaką ostatnio czytałam.  Podeszłam z dystansem, ale miło się zaskoczyłam. O czym mowa? O książce "Czarna wołga. Kryminalna historia PRL", autorstwa Przemysława Semczuka.

Jest to zbiór  najbardziej drastycznych zbrodni i przestępstw, jakie miały miejsce w nie tak dawnej Polsce.
Historie są tak poukładane, że tworzą jedną spójną całość. Trzymają w napięciu i przede wszystkim budzą strach i zaszokowanie, bo nie jest to fikcja literacka.  Książka powstała na podstawie wspomnień ludzi, przestępców i dokumentów z IPN.


W czarnej wołdze znajdziecie dwanaście historii, niektórych strasznych, a niektórych śmiesznych, jednak niezgodnych z prawem-tak jak fałszowanie pieniędzy.  Każda opowieść jest opatrzona fotografią z tamtych czasów. Przedstawione są obrazy morderców, oraz motywy ich działania. Autor wyjaśnia działania,  służb z tamtych czasów i  dlaczego o niektórych przestępstwach nie miała dowiedzieć się opinia publiczna.  Czyta się szybko. Książka mnie naprawdę wciągnęła. Jeśli ktoś z was gustuje w tego typu książkach, to polecam.

1 komentarz:

Każdy komentarz jest dla mnie ważny