sobota, 11 stycznia 2014

To będzie najlepszy rok Twojego życia!

Jak zrobić, żeby być ze swojego życia zadowolonym?  Nie łatwe pytanie, co? Jak ktoś mi mówi, że będzie to najlepszy rok mojego życia, no to chce się dowiedzieć dla czego. Tak kolejny poradnik już za mną.  Muszę przyznać się bez bicia, że podobała mi się książka "To będzie najlepszy rok Twojego życia. Od marzenia do spełnienia"
Debbie Ford  w przystępny sposób pokazuje czytelnikowi jak zmienić swoje nawyki, żeby być zadowolonym i czuć się dobrze żyjąc własnym wymarzonym życiem.  Podchodzę do poradników, z dużą dozą ostrożności, ale po przeczytaniu tej książki  trochę otworzyły mi się oczy. Bo niby robie sobie plan coś zakładam, a z realizacją już bywa różnie.
Wymówki, odstępstwa od wcześniej założonych planów. Doskonale wiem, że nie powinnam objadać się słodyczami, bo to wcale nie pomaga w zdobyciu wymarzonej sylwetki, ale jednak zjadam cukierka do popołudniowej kawy.  Przecież od jednego cukierka nic się nie stanie? Debbie Ford zwróciła jednak moją uwagę na to, że właśnie z takich małych odstąpień jak ten jeden cukierek , będę mogła sobie powiedzieć  na koniec założonego terminu, że nie wykonałam planu. Znowu i znowu.  Praca na lepsze jutro to harówka, która jednak się opłaca.  Trzeba napisać sobie dokładny plan i go wykonać .

Książka ta to nie zapewnianie, że wszystko nam się uda. Nie do wszystkiego mamy predyspozycje i nie wszystko możemy wykonać szybko. Autorka podkreśla jaka jest ważna wiara w siebie i poczucia się pewnie.  Jeżeli wierzysz, że coś ci się uda to już jest połowa sukcesu. dobrymi myślami przyciągamy dobre chwile. Wiecie co? Chyba coś w tym jest, bo jak tak sobie rzucę okiem na moje życie to faktycznie jak się sypie to po całości, a jak myślę pozytywnie to zawsze się wygrzebie chociażby z najgłębszej dziury.  Tylko w moim przypadku pozytywne myślenie, jakoś za dobrze mi nie idzie, ale się staram;). Wracając do naszych marzeń i planów życiowych autorka zaznacza, żebyśmy nie marzyli o czymś bardzo nierealnym i nie odkładali wszystkiego na "kiedyś". Masz kiepski czas w życiu? Postaw sobie realny i łatwy plan do wykonania. Trzymaj się założeń, a jak go wykonasz zobaczysz, że stać cię na więcej. Małymi korami do przodu.

Generalnie książka jest pełna pozytywnego przekazu, jak to poradnik. Ta w dodatku jak już pisałam jest przystępie napisana i nie jest przesłodzona. W dodatku Pani Debbie Ford jest ponoć uznaną postacią w swoim środowisku. Nie bardzo się w tym orientuje, ale jeżeli ktoś z was siedzi głębiej w tym temacie to pewnie wie o co mi chodzi.  Polecam książkę tym, którzy podatni są na pogodowe zimowo jesienne  nastroje lub tym, którzy chcą się dowiedzieć czego nie robić, żeby dotrzeć do założonego celu.   

                                                                                                                     

1 komentarz:

  1. Nie trawię wszelkiego rodzaju poradników, więc podziękuję niestety :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny