piątek, 24 stycznia 2014

Decoupage. Niezwykła dekoracja wnętrz- Marie Enderlen- Debuisson.

Będę wydzierać wzorki z serwetek i naklejać na butelki, tacki, doniczki.  Zakleję wszytko co stare i brzydkie. Będzie nowe i ładne.  Po latach odkładania "na potem", kupiłam w końcu zestaw do Decoupag. 
Mam farby, lakiery gąbki, serwetki i pędzę.  Kupiłam również książkę, żeby uzupełnić swoją wiedzę internetową, także tą książkową.

Na rynku dostępnych jest wiele książek o Decoupage'u. Ja zdecydowałam się na zakup "Decoupage. Niezwykła dekoracja wnętrz", Marie Enderlen- Debuisson.

Na samym początku, w książce wyjaśnione  co tak właściwie jest Decoupage, jakie materiały będą nam potrzebne oraz jak je zastosować by uzyskać zamierzony efekt końcowy. Po wprowadzeniu, autorka podzieliła książkę na pięć rozdziałów: kuchnia, salon,  gabinet, łazienka, pokój dziecięcy.  
W każdym z tych rozdziałów opisuję jak ozdobić lub wykonać od podstawa przedmiot, który ozdobi nam dane pomieszczenie.

 W tej książce znajdziecie między innymi pomysły na zrobienie wieszaka kuchennego, magnesów na lodówkę, etui na grzebień, chińskiej lampy czy pojemników na długopisy. Każdy proces opisany jest krok po kroku. 
Nawet osoba nie mająca wcześniej nic wspólnego z Decoupge'em. poradzi sobie bez większych problemów. Warto zwrócić uwagę również, że w książce opisane są techniki nie tylko zdobienia przedmiotów drewnianych, ale również metalowych, glinianych czy tkanin.


Oczywiście większość informacji jak zdobić przedmioty  techniką decoupge, znajdziecie w Internecie. Jednak jak wolicie, tak jak ja mieć wszytko pod ręką , oraz wyjaśnione krok po kroku jak stworzyć daną ozdobę to książkę "Decoupage. Niezwykłe dekoracje wnętrz" bardzo polecam. Szczególnie osobą , którą swoją przygodę z Decoupage'em dopiero zaczynają. 

7 komentarzy:

  1. O super! Też kiedyś chciałam zacząć decoupage :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja podziwiam osoby, które się tym zajmują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam taką skrzynkę, którą w końcu należałoby ozdobić właśnie techniką decoupage. Ogólnie ta technika wydaje mi się bardzo ciekawa, a rzeczy po ozdobieniu wyglądają naprawdę ślicznie. Książka wydaje się być interesująca, jeśli będę miała okazję, na pewno do niej zajrzę. ;)

    PS - do tekstu wkradło Ci się trochę literówek - np. w ostatnim akapicie powinno być "techniką", a nie "technikom" oraz "ręką", a nie "rękom". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, muszę sobie taki sprawić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko uważaj bo to strasznie wciąga ;)

      Usuń
  5. Zawsze mnie to ciekawiło, ale brak mi zapału :)
    Kiedyś robiłam biżuterię i wiem jaką to dawało frajdę! Zatem życzę Ci niesłabnącej przyjemności z ozdabiania :)

    Dodałam do obserwowanych i zapraszam do siebie :)
    http://recenzjeami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Też chciałam tego kiedyś spróbować, ale jakoś brak czasu, funduszy:( Nie mogę się doczekać rezultatów Twojej pracy:D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny