poniedziałek, 9 grudnia 2013

Książki z świątecznym akcentem

Mamy Grudzień. Jestem osobą, która obchodzi święta Bożego Narodzenia. Pasterka, pieczenie pierników i łamanie się opłatkiem nie jest mi obce. Cenie sobie ten zimowy czas. Mogę go wtedy spędzić z najbliższymi i z książką.


 W tej przedświątecznej wrzawie sięgam po książki, które jeszcze bardziej wprowadzają mnie w świąteczny świat. Opisują historie, których akcja toczy się właśnie w święta Bożego Narodzenia lub w okresie noworocznym. Mamy już 9 grudnia, więc już przygotowuje się do wskoczenia w świat pełen radości i świątecznych lampek.
Moją listę świątecznych pozycji otwiera Noelka Musierowicz. Jak na razie nic jej nie dorównuje. Myślę że mając 50 lat nadal będę czytać tą książkę po raz enty. Może to świadczyć o tym, że cały czas jestem mentalnym dzieciakiem, ale co tam:)

A o to w całej okazałości moja świąteczna lista

1. Noelka- Pani Musierowicz przenosi nas jak zwykle do Poznania tym razem do Elki i jej mieszkania. Spędzamy z nią wigilie, która wglądała zupełnie inaczej niż Ela sobie zaplanowała.
2. Okna na skrzyżowanie. Baśnie świąteczne dla dorosłych autorstwa Joanny Rudniańskiej - to zbiór świątecznych opowiadań, w każdym z nich zdarza się cud za sprawą anioła. Pomagają zastanowić się nad naszym życiem i jego pędem.
3. Kwiat Kalafiora- po raz kolejny Musierowicz no co tu dużo pisać, chyba mało kto nie kocha rodziny Borejków?
4.Sąsiadka Kapitana Kotowicza- o tej książce już pisała na blogu. Nie byłabym sobą gdym nie sięgnęła po kryminał w wolnym czasie



A wy macie takie książki ,do których powracacie tylko w trakcie świątecznej przerwy? :)

1 komentarz:

  1. Też uwielbiam święta i książki oraz filmy w tym klimacie:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny