niedziela, 11 sierpnia 2013

Przystanek Woodstock. Historia najpiękniejszego festiwalu świata

Na początku sierpnia skończył się już kolejny Przystanek Woodstock, z racji tego  z mojego regału wyciągnęłam książkę o przystanku " Przystanek Woodstock. Historia najpiękniejszego festiwalu świata" . Byłam nie raz na Woodstocku i uwielbiam te trzy dni na początku sierpnia kiedy mogę ubrać stare jeansy  i posłuchać dobrych zespołów siedząc sobie na trawie wraz ze wspaniałymi ludźmi. Jednak nie mogę powiedzieć, że jak jadę na przystanek to nie widzę osób, które nie poradziły sobie z ilością alkoholu i nie mogę powiedzieć, że przystanek jest czysty od narkotyków bo nie jest.  Nie oceniam tego czy to dobre czy złe, ale to zauważam.  

Książka o Przystanku Woodstock to prawie 300 stronicowy wywiad z Jurkiem Owsiakiem przeprowadzony przez Jana Skaradzińskiego.
Książka jest bogato ilustrowana i zawiera ciekawostki z życia festiwalu od zaplecza. Jak każdy wywiad czyta się szybko. W moim przypadku, ta książka jeszcze bardziej dała mi do myślenia na temat samej postaci medialnej jaką jest Jurek Owsiak.  Na prawie 300 stronach nie znalazłam,  ani jednego fragmentu, który mówiłby o tym co jest na przystanku nie tak co warto byłoby poprawić. Według Jurka Owsiaka wszystko jest dobre, a ci którzy mają trochę odmienny zdanie na ten temat są źli. A niech jakiś urzędnik stanie na drodze w organizacji festiwalu, to nie chciałabym się znaleźć w jego skórze, u  Jurka Owsiaka jest już skreślony na zawsze:)
Po przeczytaniu tej książki (która wydaje mi się z założenia miała sprawić, żeby czytelnik uwierzył w to że Woodstock jest naprawdę najpiękniejszym festiwalem na świecie) dowiedziałam się jaka powstawał Przystanek Woodstock i że za wszystko odpowiada Jurek Owsiak, poznałam różne ciekawe historie z życia festiwalu, ale również wylęgło się we mnie duże poczucie dystansu do samej osoby jaką jest Jurek Owsiak. Czytając książkę miałam wrażenie jak bym czytała coś z czasów głębokiej propagandy. Pokazujmy wszystko to co działa sprawnie, omijajmy tematy niewygodne i negujmy obiektywną krytykę.  Książka dla tych, którzy chcą poznać jak rodził się festiwal.  Znajdziecie tam opis rok po roku każdego przystanku od 1995 do 2009  roku wraz ze spisem zespołów, które występowały na poszczególnych festiwalach.


P.S Pomijając zawartość, książka ze względu na dużą ilość kolorowych fotografii pachnie bosko:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest dla mnie ważny